Rekordowa liczba zgłoszeń do Cannes Lions

Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions została zgłoszona rekordowa liczba ponad 37 400 prac aż z 97 krajów. Stanowi to 5% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Wśród 17 dostępnych kategorii pojawiła się jedna nowa – Product Design Lions.
O sukces w ramach tego największego i najbardziej prestiżowego, międzynarodowego konkursu poświęconego kreatywnej komunikacji marketingowej walczy 135 prac z Polski.

Podmioty biorące udział w konkursie zgłaszały prace w 17 kategoriach: Branded Content & Entertainment Lions, Creative Effectiveness Lions, Cyber Lions, Design Lions, Direct Lions, Film Lions, Film Craft Lions, Innovation Lions, Media Lions, Mobile Lions, Outdoor Lions, PR Lions, Press Lions, Promo & Activation Lions, Radio Lions, Product Design Lions oraz Titanium & Integrated Lions. Poniższa tabela ilustruje popularność poszczególnych kategorii pod względem liczby zgłoszeń oraz zmiany procentowe w stosunku do 2013 roku:

 

Kategoria

2013

2014

Zmiana % r/r

Branded Content & Entertainment Lions

968

1 179

+22%

Creative Effectiveness Lions

120

80

-33%

Cyber Lions

2 627

3 660

+39%

Design Lions

2 373

2 624

+11%

Product Design (nowa kategoria)

nd.

194

nd.

Direct Lions

2 578

2 676

+4%

Film Lions

3 125

2 838

-9%

Film Craft Lions

2 029

2 073

+2%

Innovation Lions

270

206

-24%

Media Lions

3 031

3 127

+3%

Mobile Lions

1 061

1 187

+12%

Outdoor Lions

5 613

5 660

+1%

PR Lions

1 296

1 850

+43%

Press Lions

5 711

5 007

-12%

Promo & Activation Lions

2 974

3 241

+9%

Radio Lions

1 552

1 448

-7%

Titanium & Integrated Lions

437

378

-14%

SUMA

35 765

37 428

+5%

 

Patrząc na rozkład prac ze względu na kraj pochodzenia w zdecydowanej czołówce (TOP 10) znajdują się: USA (6213 zgłoszeń), Brazylia (3321), Wielka Brytania (2757), Niemcy (2376), Francja (1838), Australia (1543), Kanada (995) i Japonia (1146). Na uwagę zasługuje również rosnąca wciąż liczba zgłoszeń z Indii (976) oraz Chin (952). Kraje, które zgłaszały prace po raz pierwszy, to: Albania, Ghana i San Marino.

W przypadku Polski w konkursie biorą udział łącznie 32 firmy, które zgłosiły 135 prac. Najwięcej z nich konkuruje w kategorii Media (27), Cyber (18), Promo & Activation (15) oraz PR (14).

Wszystkie prace można oglądać w Palais des Festivals w Cannes w ciągu trwającego tydzień wydarzenia
(15-21.06). Po raz pierwszy w historii odbędzie się również Lions Health (13-14.06), część Festiwalu Cannes Lions poświęcona kreatywności i komunikacji w branży farmacji i zdrowia. Publiczność będzie mogła wziąć udział w dwudniowych seminariach oraz uroczystej gali wręczenia nagród. Do konkursu Lions Health wpłynęły w sumie 1423 prace z 49 krajów, w tym 2 z Polski.
                                                                                                                                                                                    

– Konkurs Cannes Lions to zawsze ekscytujący i inspirujący okres, podczas którego możemy obserwować najlepsze pomysły i kreacje z całego świata. Tego typu wydarzenia, to również nieczęsta okazja do konfrontacji koncepcji krajowych teamów – uczestników Young Lions Competition – z przedstawicielami branży komunikacyjnej z całego świata. Mamy również dobre wieści dla wszystkich tych, którzy nie mogą wybrać się na Festiwal – 30 października, już po raz czwarty, organizujemy bowiem Cannes Lions Imagination Day – dzień pełen inspirujących seminariów, na które zapraszamy twórców i firmy, które na swoim koncie maja wiele lwów canneńskich, a także szereg nagród z innych festiwali reklamowych i okołoreklamowych. Wieczorem zaś odbędzie się doroczny pokaz Cannes Lions, podczas którego będzie można obejrzeć najlepsze spoty i kampanie z kategorii Film oraz Titanium & Integrated (w tym roku, oprócz Multikina w warszawskich Złotych Tarasach również w Multikinie: Wrocław Arkady Wrocławskie, Kraków, Poznań Stary Browar, Gdynia i Łódź (Silver Screen) – powiedziała Anna Zimecka, Project Director w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR jest jedynym oficjalnym przedstawicielem Festiwalu Cannes Lions oraz organizatorem polskich eliminacji do konkursu Young Lions.